עיצוב אתרים רספונסיביים

עיצוב אתרים רספונסיביים

עיצוב אתרים מהווה את אחד המוקדים החשובים בעת תהליך של בניית אתרים. עיצוב האתרים אמור קודם כל למשוך ולגרות כמה שיותר גולשים אל האתר. בנייה של אתר ללא עיצוב נכון ומקצועי יש ותבריח גולשים רבים ברגע שייכנסו לאתר. עיצוב מקצועי ונכון משדר על השקעה ורצינות של בעלי האתר והחברה או העסק אותו הם מציגים. גולשים רבים עצמם מעידים לא פעם שנראות האתר מהווה גורם מכריע באם ימשיכו לגלוש באתר או יעברו לאתר אחר.

עיצוב מותאם אישי

בתחום עיצוב אתרים קיימות מספר רב של תבניות עיצוב פשוטות ומוכנות מראש שלרוב גם מוצעות ללא עלות או בעלות מינימלית. עיצובים אלו יש ויכולים להיות מספיקים לאתרי אינטרנט בסיסיים כשמטרתם אינה בקידום העסק ומשיכה של גולשים ולקוחות. החיסרון הבולט הוא שמדובר בעיצובים לא אישיים ופשטניים שאינם מכוונים ומותאמים לצרכים של עסקים קיימים. אותם עיצובים יש ולבטח משמשים עוד אתרים ברחבי האינטרנט ולכן שימוש בהם אינו מייחד את האתר העסקי לו אנו שואפים.

ניווט קל ונוח

מטרה חשובה שיש ועומדת בפני אל העוסקים בעיצוב אתרים הוא הרצון שהגולש ייהנה מניווט קל ונוח באתר עצמו. מעצבי אתרים צריכים לקחת בחשבון היכן ואיך למקם את שורת התפריטים של האתר, זאת בכדי שיהיו זמינים ובולטים לכל גולש בכל עמוד אליו נגיע באתר. חלק מאותו ניווט מאפשר לרוב חלוקה לתפריט עליו ותחתון של כלל האפשרויות, כשאותה חלוקה מתבססת על רמת החשיבות של כל נושא בתפריט. אלמנט נוסף ונוח שיש וחשוב להוסיף באתרי אינטרנט הדורשים גלילה ארוכה מטה, היא בהוספה של תפריט רחב של אפשרויות גם בתחתית כל עמוד, דבר המוסיף לאותו ניווט קל ונוח.

עדכון קבוע ומתמשך של תכנים

חלק מאותו עדכן מתמשך וקבוע של תכנים הקיים בכל אתר עסקי שחי ובועט יש כמובן להתאים באופן מתמשך עיצוב נלווה חדש ומרהיב. לחלק מאותם תכנים חדשים באתר ניתן להוסיף עיצובים חדשים בצבעים וצורות שונות. אלו יביאו את הגולשים הקבועים באתר להבחין במהרה בתוכן המתחדש וכמובן יתנו דעתם לעיצוב הנלווה לו. חשוב כמובן למשוך את העין במילים בולטות אותן מחפשים לקוחות פוטנציאליים, כמו: "חדש", "מבצע" ו"חינם".

אתר אינטרנט רספונסיבי

אתר רספונסיבי הינו אתר גמיש שביכולתו להתאים עצמו בצורה מלאה לכלל המכשירים בהם אנו משתמשים – מחשב נייד וביתי, סמארטפונים, טאבלטים ועוד. היכולת להקים אתר אחד שמתאים עצמו לכל סוגי הפלטפורמות הקיימות מהווה פתרון נהדר החוסך בזמן וכסף ורב וזאת למול האפשרות הפחות רצויה בו אנו נקים לעסק אחד מספר אתרים שכל אחד יתאים לפלטפורמה מסוימת.

רמה הטכנית אתר רספונסיבי הינו אתר שלו קוד גמיש אחד שיודע להשתנות באופן אוטומטי וזאת על פי גודל המסך והמכשיר בו הוא פועל. אותו אתר רספונסיבי יראה בכל פעם מעט אחרת בין אם מדובר על מחשב ביתי או נייד, בטאבלט ובסמארטפון אך עם זאת יציג את אותו מבנה וסדר של התכנים.

כניסתו של אתר מותאם מובייל

אתר מותאם מובייל הוא אתר שנפרד בצורה מוחלטת מהאתר הרגיל אותו הקמנו. לרוב, אתר מותאם מובייל יהיה מחובר לאותה מערכת ניהול אך לו יהיה קוד נפרד משלו, מה שיביא גם לתכנון, אפיון ועיצוב שונה מהאתר המקורי.

שימוש בקוד אחד עבור אתר רספונסיבי יהיה ברוב המקרים זול יותר. שימוש באתר מותאם מובייל במקביל יהיה יקר יותר לתחזוק, למול כך שכל שינוי שנצטרך לעשות ייעשה גם עבור האתר עצמו וגם שינוי נוסף עבור האתר מותאם המובייל. המסקנה היא שאתר מותאם מובייל בעצם נדרשת תחזוקה כפולה שבאופן טבעי מביאה להוצאות כספיות גדולות יותר.

שימוש באתר מותאם מובייל מביא עימו כמובן מספר יתרונות שמהם לא ניתן ליהנות בשימוש של אתר רספונסיבי. היתרון הבולט של אתר מותאם מובייל נוגע לשירותי מיקום. באתר מותאם מובייל תיתכן האפשרות בחיפוש על פי קרבה גיאוגרפית תוך שילוב מספר משתנים נוסף. היבט נוסף הנוגע למיקום הוא באפשרות של חיבור לקוחותינו המגיעים פיזית לחנות לתוכנות הניווט וויז וגוגל מפות. אפשרות נוספת ונוחה נוגעת למספרי הטלפון של העסק – Click to Call. זו מאפשרת ללחוץ על המספר עצמו ולבצע בכך חיוג מהיר בלא הצורך בהעתק-הדבק.

ניתן לסכם ולומר שבמקרים בהם האתר אותו אנו בונים הינו פשוט ואינפורמטיבי ברובו ישנה עדיפות לשימוש באתר רספונסיבי. בבנייה של אתרים להם אופי שימוש שונה בין המחשב למובייל יש וכדאי לבחור בתכנון נפרד שכולל בתוכו אתר מותאם מובייל.

מה היה לנו עד עכשיו?