הבנת פוסט טראומה אצל אנשי אבטחה

מדי יום, אנשי הביטחון שלנו, לרבות חיילים ושוטרים, מעמידים את עצמם בפגיעה כדי להבטיח את שלומנו ולשמור על השקט. עם זאת, לדרישות ולסכנות הקשורות לתפקידים אלו עשויות להיות השפעות עמוקות ומתמשכות על בריאותם הנפשית, במיוחד באמצעות התפתחות של הפרעת דחק פוסט-טראומטית (PTSD).

במאמר זה נעמיק את הנושא של פוסט טראומה אחוזי נכות משרד הביטחון

 

מה זה PTSD?

 

PTSD הוא מצב בריאותי נפשי חמור הנגרם כתוצאה מחוויה או עדות לאירועים טראומטיים. אירועים אלו יכולים לנוע ממצבי לחימה לטיפול בתאונות קשות או טיפול בתוצאות של תקריות אלימות. ההפרעה מתבטאת באמצעות תסמינים שונים העלולים לשבש את חיי היומיום והרווחה של האדם באופן משמעותי.

 

תסמינים של PTSD

 

אנשים הסובלים מ-PTSD עלולים לחוות מחשבות ותחושות אינטנסיביות ומטרידות הקשורות לחוויותיהם הנמשכות זמן רב לאחר שהאירוע הטראומטי הסתיים. הם עשויים לחיות מחדש את האירוע באמצעות פלאשבקים או סיוטים; להרגיש עצב, פחד או כעס; ולהרגיש מנותקים או מנוכרים מאנשים אחרים. תסמינים נפוצים אחרים כוללים תגובתיות מוגברת לגירויים, עצבנות, חרדה ותחושת ערנות מתמשכת שמקשה על הרפיה או שינה.

 

אתגרים בהכרה ובטיפול

 

אחד המכשולים המשמעותיים ביותר בהתמודדות עם PTSD הוא ההכרה בנוכחותו. רבים מהסובלים מההפרעה אינם מזהים את הסימנים ועלולים לחוש סטיגמה המצורפת לפנייה לעזרה בבעיות נפשיות. חוסר מודעות זה והסטיגמה הנלווית לכך יכולים למנוע טיפול יעיל, החיוני לניהול התסמינים ולשיפור איכות החיים.

 

תמיכה ממשרד הביטחון

 

מתוך הכרה בהקרבה שהקריבו אנשיו, משרד הביטחון מעניק תמיכה קריטית לנפגעי PTSD. זה כולל את האגף לשיקום נכים, אשר מכיר ומסייע לא רק לסובלים מפציעות גופניות אלא גם לאנשים עם בעיות נפשיות הנובעות משירותם.

 

זכויות וסיוע

 

כל חבר בכוחות הביטחון המאובחן עם PTSD כתוצאה משירותו זכאי לקבל הכרה וסיוע ממשרד הביטחון. תמיכה זו אינה מוגבלת לאדם בלבד אלא מגיעה גם למשפחתו, מתוך הכרה בהשפעה רחבה של PTSD.

 

מי שמוכר כסובל מ-PTSD זכאי לתמיכה משמעותית, לרבות סיוע כלכלי וטיפול רפואי, שהוא חיוני לניהול המצב. תמיכה זו נועדה לאמת את החוויות שלהם ואת הקשיים איתם הם מתמודדים, להבטיח שהם לא ירגישו נטושים לאחר שירותם.

 

הגברת המודעות והנגישות לטיפול

 

בשנים האחרונות גוברת המודעות ל-PTSD בקרב אנשי הביטחון. מודעות מוגברת זו היא חיונית מכיוון שהיא מעודדת אנשים מושפעים לבקש עזרה ולקבל את הטיפול הדרוש כדי להקל על הסימפטומים שלהם. הטיפול ב-PTSD יכול לכלול טיפול, תרופות וקבוצות תמיכה, שכולן מכוונות לעזור לאנשים להחזיר את השליטה על חייהם.

 

אתם לא לבד

 

PTSD הוא נושא משמעותי בקרב חיילים, שוטרים ואנשי ביטחון אחרים. עם זאת, עם התמיכה והטיפול הנכונים, אנשים יכולים לנהל את הסימפטומים שלהם ולשפר את איכות חייהם. למשרד הביטחון תפקיד חיוני במתן ההכרה והסיוע הנדרשים לנפגעים. אם אתה או מישהו שאתה מכיר סובל מ-PTSD, חיוני לפנות לעזרה – זכרו, אינכם לבד והתמיכה זמינה.

מה היה לנו עד עכשיו?