בניית אתרים הסבר ותהליך

בניית אתרים

בניית אתרים ברשת האינטרנט מהווה נדבך חשוב למספר רב של ארגונים, מוסדות, חברות ובתי עסק רבים ומגוונים, חלק נכבד מן הנראות בשטח מצריכה כיום נוכחות ברשת האינטרנט וזאת יש לעשות בעזרת חברות ייעודיות שעוסקות ומכירות מקרוב אודות תחום בניית האתרים.

בניית אתר הינו הליך מורכב

בניית אתר ברשת האינטרנט הינו תהליך ארוך ומורכב, הכולל בתוכו נדבכים רבים כמו עיצוב אתרים. בסופו אנו נזכה לאתר אותו ניתן לשווק החוצה ברשת האינטרנט ולקדמו במנועי החיפוש השונים ובראשם גוגל. חברות שונות העוסקות בבניית אתרים מציעות מרחב שונה ומגוון של ביצועים והתמודדות עם כשלים שעולים בעת בניית האתר ובעת תפקודו השוטף. הרצון של בעלי אתר הוא בבניית אתר בעל סטנדרטים גבוהים, שלו נראות ותפקוד ברמה גבוהה שמקומו הוא בדפי התוצאות הראשונים בגוגל. לאחר תהליך בניית האתרים חשוב כמובן לתחזקו באופן מושכל, לעדכנו בתכנים לעיתים קרובות ועל פי דרישת הגולשים, לקדמו במנועי החיפוש, לשווק ולפרסם אותו בדרכים נוספות ועוד.

בתהליך בניית אתרים קיימים מספר שלבים חשובים, מהתכנון הראשוני של הלקוח והצרכים שלו ועד אופן הפרסום והשיווק של האתר זאת לאחר שהוקם. במאמר זה נתמקד בחלק מן אותם שלבים.

הגדרת מטרות ויעדים

בעת בניית האתרים יש כמובן להגדיר מטרות, חלקן מטרות כלליות וחלקן מטרות נקודתיות יותר הניתנות להגדרה וכימות ועל פי הן ניתן למדוד את הצלחת האתר. בעת הגדרת המטרות יש לתת את הדעת למספר נקודות: הגדרת האתר במערך שיווק העסק כולו, יכולת האתר בשימור לקוחות, יעדים של רשימות תפוצה בטווח זמן מסוים, הגדלת מספר הלקוחות בתקופת זמן, הגעה לעמודים הראשונים בחיפוש של גוגל ועוד.

אפיון האתר

שלב חשוב בו נרצה להגדיר את סוג האתר, אילו קטגוריות ותפריטים יהיו בו, עיצובו, פונקציות להם הוא זקוק (מאמרים, פורום, לוח מכירות ועוד). כל אלו מוגדרים במסמך "אפיון האתר". מסמך זה מהווה מסמן מורה עבור אנשי המקצוע הלוקחים חלק בבניית האתר – מתכנת, מעצב, עורכי תוכן ועוד. במסמך "אפיון האתר" יש להתייחס בין היתר לדרישות פונקציונאליות, מבנה האתר, הגדרות עיצוב, תכנים שיעלו ועוד. חלק אינטגרלי מאפיון האתר חשוב שייעשה במקביל למטרה החשובה של קידומו במנוע החיפוש של גוגל.

אתר תדמית

חלק חשוב בהצלחה העסקית נתונה כיום, בין היתר, ביכולת נכונה לשווק עצמנו על גבי האינטרנט. שיווק נכון ויעיל מבוסס כמובן על בנייה של אתר תדמית שיעניק לעסק את הנראות הנכונה אותה אנו נרצה לשווק, זאת על מנת להביא לפתחנו לקוחות רבים ולהשיב לקוחות קיימים.

בביקור של לקוחות פוטנציאליים באתרי תדמית ישנה חשיבות רבה למיידיות של הגולשים להבין מי אתם ומה אתם עושים ומציעים. אתרים רבים כושלים בכך שלמול הגרפיקה ועיצוב משוכלל שבו השקיעו רבות לא ניתן להבין על מה האתר מדבר והעניין בו נעלם בתוך מספר רגעים. ישנה חשיבות רבה לבחון בעיינו של הגולש מה הדבר בראשון שבולט באתר התדמית אותו הקמנו? האם הטקסים, שצריכים להיות בולטים ונהירים, העבירו מסר קצר ומשכנע? בבדיקת כל אלו אנו למעשה נרצה אתר תדמית שיהיה מותאם לצרכי הגולשים כשהדבר יהיה בולט וידוע מהרגע הראשון שנכנסים לאתר.

קיימת חשיבות רבה באתרי תדמית לשימוש נכון ונבון של הטקסטים באתר. השאיפה היא בשילוב טקסטים רלוונטיים שבהם ניתן יהיה להבין מה אנו מוכרים, למה כדאי לרכוש המוצרים דרכינו. בטקסטים אלו הקורא יתקל לא פעם בביטויים המהווים חלק ממילות חיפוש בהם ישתמשו לקוחות פוטנציאליים במנועי החיפוש ויש וחשוב שביטויים אלו ישתלבו בצורה מידתית ונכונה בתוך הטקסט.

לאחר שימוש בתוכן ישנה חשיבות לעטוף אותו בעיצוב הנכון. האם יש וכדאי להשתמש בגרפיקה הנחשבת רכה – צורות עגולות, קוים "רכים", צבעים בהירים ועוד, או שכדאי השימוש בגרפיקה הנחשבת קשה – צורות מצולעות, קוים חדים, צבעים חמים ועוד.

דגש נוסף שיש לתת עליו את הדעת בהקמת אתר תדמית הוא בהצגת מה אנו עושים ומעניקים ופחות במי אנחנו. הרי בסופו של יום הלקוחות באתר ובכלל אינם רוכשים את התדמית של החברה אלא את מוצריה מהם הם רוצים ליהנות. שימוש רחב אודות העסק עצמו ובתוכו שימת דגש קטנה למכלול השירותים יש וירחיקו לקוחות רבים מן האתר. מעבר לכך, מומלץ אף להעניק באתר טיפים רבים ללקוחות בכל הנוגע לתחום העיסוק. אלו ישאירו לקוחות פוטנציאליים רבים באתר לאורך זמן שאליו הם ישובו ואף יגיעו בעת הצורך.

מה היה לנו עד עכשיו?