התקנת מסכי פרסום דיגיטלי בעסק – 4 דגשים חשובים

יותר ויותר בעלי עסקים, חברות וארגונים מכירים בשנים האחרונות את הצורך החיוני והיתרונות הנלווים בשימוש במסכי תצוגה ושילוט דיגיטלי במרחב העסקי ובוחרים באפשרות זו לטובת שימושים שונים כמו קידום מכירות, מידע והכוונה לצד שדרוג הנראות, התדמית וחווית המבקרים או הלקוחות במקום.

כך למשל ניתן לראות כיום מסכי תצוגה רבים במתחמי משרדים, קניונים, מרכזיים רפואיים, אולמות תצוגה, רשתות שיווק, בתי מלון, חנויות, מסעדות וכמעט כל לוקיישן עם פעילות עסקית שמעוניין להעניק חווית ביקור עם אווירה נוחה ומזמינה. העולם הדיגיטלי והאלקטרוני של ימנו עשיר למדי באפשרויות ומציע מבחר של מסכי תצוגה דיגיטליים לעסקים עם תכונות מגוונות, גדלים שונים ובטווח איכות נרחב בהתאמה לצרכים של כל מתחם ובעליו. לשם כך ננסה לעשות מעט סדר בנושא ולהציג את הפרמטרים המרכזיים והחשובים שיש לבחון לטובה התאמה מיטבית כאשר בוחנים אפשרות של התקנת מסכי תצוגה בעסק:

1. ראשית כל, גודל המתחם: גודל המתחם הוא הבסיס הראשוני לקבלת החלטה על כמות המסכים הנדרשים וגודלם. לרוב מטרת הצבת מסכי התצוגה היא קודם כל חשיפה והעברה של מסרים ללקוחות ולמבקרים במקום ולעתים גם לאלה שחולפים על פניו, לכן תכנון נכון של פריסת המסכים ביחס לגודל המרחב הוא חיוני ללכידת תשומת הלב של המבקרים והעוברים והשבים בצורה אופטימלית.

2. מיקום המסכים: ההחלטה היכן למקם בדיוק את המסכים נשענת על שלושה רכיבים מרכזיים:
א. תשתיות – מסכי תצוגה דיגיטליים דורשים כמובן חיבור לחשמל ולתשתיות תקשורת. מיקום המסכים על גבי קיר הכולל את נקודות החשמל והתקשורת או ההעברה סמויה שלהם יעניק מראה "נקי" ויחסוך בצורך שבהעברת כבלים באופן לא אסתטי ו/או לא בטיחותי.

ב. קונסטרוקציה – המסכים מיועדים לרוב לתלייה על קיר, לכן מומלץ לבחור בקיר יסוד בעל תשתית איתנה ולהימנע מהתקנה על גבי קירות גבס או קירות בבניה קלה.

ג. גובה – תכנון המיקום המיועד יביא בחשבון את גובה המסך בהתאם למיקום ולתנועת המבקרים, במטרה ליצור משיכה טבעית של המבט ללא מאמץ. במרחבים גדולים דוגמת מתחמי תצוגה או אולמות אירועים המאופיינים בשטח נרחב ובפריסה של מבקרים בכלל המתחם, מומלץ להציב את המסכים בנקודה מתאימה שניתן יהיה לראות ממרחק עם פריסת מסכים במספר רב של זוויות. במתחמים אחרים כמו חנויות ומשרדים רצוי למקם את המסכים בגובה העיניים, באופן שיאפשר צפייה טבעית ללא מאמץ וללא צורך בהטיה רבה של הצוואר. במקרים אחרים כמו למשל בחדרי המתנה רצוי למקם את השלט בגובה מותאם למבקרים אשר יושבים וממתינים.

3. סוג המסך: מסכי תצוגה ושילוט דיגיטלי הם למעשה שילוב בין טלוויזיה למחשב וכוללים מספר יישומי חומרה ותוכנה. חשוב לתכנן ולהחליט על מטרת הצבת המסכים וייעודם, התכנים שהם מיועדים להציג ובעיקר את אופן השליטה בהם על מנת להתאים את התוכן הנבחר בכל נקודת זמן. בין היישומים החשובים הנדרשים רצוי לבדוק חיבור אלחוטי, אפליקציות תקשורת מובנות במכשיר, כרטיס מסך, כמות יציאות וסוגי חיבורים.

4. מסרים ושיווק: ככלל, מטרת השימוש במסכי תצוגה היא לייצר אווירה וחיבור ללקוחות ומבקרים באמצעות מידע מדויק ומסרים ויזואליים מתחלפים. בהיבט השיווקי מומלץ ליצור תבנית תוכן הכוללת את המיתוג של בית העסק / המתחם לצד פרטי מידע והכוונה חשובים, שתהווה בסיס לכל מסר ותוכן מתחלף. בהקרנה של מסרים על גבי המסך, בין אם כתובים ובין אם באמצעות סרטונים או פרסומי מבצעים ומוצרים, יש לעשות שימוש בשפה גרפית ואסטרטגיית תוכן אחידה עם עיצוב נקי וברור ושמירה על מאפייני המותג.

* מעוניינים לקבל ייעוץ והכוונה מקצועיים בנושא? מוזמנים לפנות למומחים של חברת YNON >>

מה היה לנו עד עכשיו?