החזר מס לסטודנטים – מה צריך לדעת וכיצד לקבל אותו

סטודנטים זכאים להטבות מס והחזרים שונים. בכתבה הבאה, נדבר על כמה נושאים עיקריים כמו: אלו הטבות מס סטודנטים יכולים לקבל, כיצד הם יכולים לקבל החזרי מס והאם כדאי להגיש את הבקשה באופן עצמאי או להיעזר באיש מקצוע.

הכתבה בשיתוף עם חברת החזרי מס לשכירים.

אילו הטבות מגיעות לסטודנטים?

סטודנטים זכאים לקבל הטבות מס שונות, בעיקר דרך נקודות זיכוי במס הכנסה, המפחיתות את הסכום הכולל שיש לשלם לרשויות המס. להלן הטבות המס:

1. נקודות זיכוי ממס לסטודנטים

סטודנטים שסיימו תואר ראשון או תואר שני זכאים לנקודות זיכוי ממס הכנסה. כל נקודת זיכוי שווה סכום כספי הנקבע מדי שנה והיא מעניקה הנחה על המס שיש לשלם. נקודות הזיכוי ניתנות באופן הבא:

-סטודנט שסיים תואר ראשון זכאי לנקודת זיכוי אחת במשך שנה אחת לאחר סיום לימודיו.

-סטודנט שסיים תואר שני זכאי לחצי נקודת זיכוי למשך שנה לאחר סיום לימודיו.

2. נקודות זיכוי בעבור תעודת מקצוע

סטודנטים הלומדים לקבלת תעודת מקצוע (כמו טכנאים, הנדסאים ועוד) זכאים גם הם לנקודת זיכוי אחת לאחר סיום הלימודים למשך שנה אחת.

3. הטבות נוספות

במקרים מסוימים, סטודנטים שעובדים במהלך הלימודים לתואר וממשיכים לעבוד באותו תחום גם לאחר סיום הלימודים עשויים להיות זכאים להקלות נוספות במס הכנסה, במיוחד אם הכנסתם השנתית נמוכה או שהם משתכרים פחות מהממוצע במשק.

כיצד ניתן לקבל החזרי מס?

כדי לקבל החזר מס, על הסטודנטים לבצע את השלבים הבאים:

1. בדיקת זכאות

הצעד הראשון הוא לבדוק האם יש זכאות להחזר מס. סטודנטים שעובדים במקביל ללימודיהם או אחרי סיום התואר יכולים לבדוק אם שילמו יותר מדי מס הכנסה ביחס להכנסתם האמיתית.
כדאי לבדוק את ההכנסות והניכויים במהלך השנה.

2. איסוף מסמכים

השלב השני הוא איסוף כל המסמכים הרלוונטיים: תלושי שכר מכל מקומות העבודה בתקופת הזכאות, אישור מהמוסד האקדמי על סיום הלימודים, אישור על גובה נקודות הזיכוי המגיעות,
טופס 106 מהמעסיק (בטופס זה יש סיכום של כל תשלומי השכר והמיסים ששולמו במהלך השנה).

3. הגשת הבקשה להחזר מס

הבקשה להחזר מס מתבצעת באמצעות הגשת טופס 135, הכולל פירוט הכנסות וניכויים.
בטופס זה יש לפרט את כל מקומות העבודה ואת סכומי המס שנוכו. בנוסף, יש להוסיף את האישורים הנדרשים מהאוניברסיטה או המכללה המעידים על סיום התואר והזכאות לנקודות זיכוי.

הבקשה מוגשת לפקיד השומה של מס הכנסה וניתן להגיש אותה עד שש שנים אחורה.

4. קבלת ההחזר

לאחר הגשת הבקשה, רשויות המס יבדקו את זכאותכם ויחזירו את הכסף ישירות לחשבון הבנק, לרוב בתוך כמה חודשים. מדובר בסכומים שיכולים להגיע לאלפי שקלים, בהתאם להכנסות ולמס שנוכה במהלך השנים.

האם כדאי להגיש את הבקשה להחזר מס באופן עצמאי?

שאלה מרכזית שעולה היא האם כדאי להגיש את הבקשה להחזר מס באופן עצמאי או שמא כדאי להיעזר באיש מקצוע, כמו רואה חשבון או יועץ מס. ישנם יתרונות וחסרונות לכל אחת מהדרכים.

יתרונות הגשת בקשה באופן עצמאי

-חיסכון בעלויות: הגשת הבקשה באופן עצמאי תחסוך את הצורך לשלם לאיש מקצוע. במידה ואתם מבינים את התהליך ויודעים כיצד למלא את הטפסים ולהגיש את הבקשה, אין ספק שתוכלו לחסוך סכומים משמעותיים.

-שליטה מלאה בתהליך: כאשר אתם מגישים את הבקשה לבד, יש לכם שליטה מלאה בכל שלבי התהליך, ואתם יכולים לעקוב אחר ההתקדמות והסטטוס של הבקשה ישירות מול רשויות המס.

חסרונות הגשת בקשה באופן עצמאי

-סיכוי לטעויות: אם אינכם מכירים את התהליך היטב, ייתכן שתבצעו טעויות במילוי הטפסים או בהגשת המסמכים הנדרשים, מה שעלול לעכב את קבלת ההחזר או אפילו להוביל לדחיית הבקשה.

-איש מקצוע מנוסה יוכל לבדוק אם ישנן הטבות נוספות שאתם זכאים להן ולא ידעתם עליהן ובכך הוא יוכל להגדיל את סכום ההחזר.

 

מה היה לנו עד עכשיו?