שיווק במייל OUT ושיווק בוואטספ IN ?

השיווק באינטרנט הוא השולט בשל נגישותו וקלות התפעול שלו, עסקים מחפשים כל הזמן את השיטות היעילות ביותר להגיע לקהל היעד הנכון. שני אפיקים פופולריים לתקשורת ושיווק ישירים הם קבוצות דוא"ל ו-WhatsApp. שתי הפלטפורמות מציעות יתרונות ייחודיים, אך נותרה השאלה: איזו מהן עדיפה לשיווק עסקי? 

נקדים ונאמר שככל הנראה עבור שיווק דיגיטלי לעסקים קטנים יהיה נכון יותר לעשות שיווק בקבוצות וואטספ – בשל היותן חינמיים, קלים לתפעול, והמסרים שמגיעים לכל חברי הקבוצה ללא יוצאי דופן (ללא bouncing rate). ולעומת זאת בחברות גדולות שמגיעות למסה גדולה יותר של משתמשים ויש להן את האמצעים לעשות שיווק במייל ברמה גבוהה על ידי מומחה עדיף שיווק במייל. אז בואו נעמיק בתחומים של שיווק בדוא"ל וקבוצות WhatsApp כדי לחשוף את החוזקות, החולשות שלהן והתאמתן לאסטרטגיות שיווק שונות. 

יתרונות השיווק בדוא"ל: 

טווח רחב ויכולות פילוח: דוא"ל מתגאה בבסיס משתמשים עצום ברחבי העולם, המספק לעסקים גישה לקהל רחב. מאפשר מסרים ופילוח מותאמים אישית, בהתאם להעדפות לקוחות מגוונות. 

מקצועיות ואמינות: מיילים נתפסים כתקשורת רשמית, מטפחת אמון ואמינות בקרב הנמענים. זה הופך אותו לערוץ מצוין להעברת הודעות חשובות, מבצעים או ניוזלטרים וכמו שאמרנו בהתחלה – מתאים לחברות גדולות בעלות רפיוטיישן גבוה. 

מדדים מדידים: שיווק בדוא"ל מציע ניתוח מפורט, המאפשר לעסקים לעקוב אחר שיעורי פתיחה, שיעורי קליקים, שיעורי המרה ועוד. נתונים אלה עוזרים בחידוד אסטרטגיות שיווק למעורבות טובה יותר. 

יכולות אוטומציה: כלי אוטומציה מייעלים את התהליך על ידי תזמון הודעות דוא"ל, פילוח רשימות והפעלת הודעות על סמך התנהגות המשתמש, וחוסכים זמן ומאמץ לעסקים.   

יתרונות קבוצות וואטסאפ: 

תקשורת מיידית: WhatsApp מאפשרת אינטראקציה בזמן אמת, ומאפשרת לעסקים ליצור קשר ישיר עם לקוחות. מיידיות הפלטפורמה מאפשרת תגובות מהירות והפצה מהירה של מידע. 

מעורבות אישית: בדומה לאימיילים, קבוצות WhatsApp מאפשרות פילוח והודעות מותאמות אישית, מה שיוצר תחושה של בלעדיות בקרב החברים. זה מטפח מערכות יחסים חזקות יותר ונאמנות לקוחות. 

יכולות מולטימדיה: WhatsApp תומכת בפורמטים שונים של מדיה, כגון תמונות, סרטונים ומסמכים, מה שמשפר את עושר התוכן שעסקים יכולים לשתף עם הקהל שלהם. 

שיעורי מעורבות גבוהים: בהשוואה לאימיילים, להודעות WhatsApp יש לרוב שיעורי פתיחה ורמות מעורבות גבוהות יותר, מכיוון שהן נתפסות יותר מזדמנות וישירות. 

אז איך קובעים מה האפשרות הטובה יותר 

האפקטיביות של שיווק במייל או קבוצות וואטסאפ לעסקים תלויה במידה רבה באופי קהל היעד, במטרות השיווק ובסוג התוכן המשותף. לדוגמה:  

העדפות קהל: דמוגרפיה צעירה יותר עשויה לנטות ל-WhatsApp בגלל המיידיות שלה, בעוד שאנשי מקצוע או דמוגרפיה מבוגרים יותר עשויים להעדיף דוא"ל בגלל הרשמיות שלו. 

סוג תוכן: תוכן חזותי ועדכונים מהירים עשויים להצטיין בקבוצות WhatsApp, בעוד שניוזלטרים מפורטים או הכרזות רשמיות עשויות לתפקד טוב יותר באמצעות דואר אלקטרוני. 

פרטיות ותקנות: שיווק בדוא"ל כפוף לתקנות מחמירות יותר (כמו GDPR), בעוד שמדיניות הפרטיות וכללי הקבוצה של WhatsApp משתנים, ומחייבים עסקים לנווט בזהירות. 

סיכום: 

בוויכוח המתמשך בין שיווק בדוא"ל לקבוצות וואטסאפ, אין תשובה חד משמעית. שתי הפלטפורמות מציעות יתרונות ברורים ויכולות להשלים זו את זו באסטרטגיית שיווק מקיפה. עסקים חייבים להעריך את הצרכים הספציפיים שלהם, העדפות הקהל ואסטרטגיות התוכן כדי לקבוע את התמהיל האידיאלי של ערוצי תקשורת אלה למעורבות והמרה מיטביים. יחד עם זאת, נראה שלעסקים קטנים יהיה קל יותר לתפעל קבוצות וואטספ ולכן בשיווק דיגיטלי לעסקים קטנים נראה שבדרך כלל זו הדרך הנכונה יותר.

מה היה לנו עד עכשיו?