יצירת כותרות מושכות: אמנות הקופירייטינג [4 טיפים]

 

1. דעו את הקהל: הדיבר הראשון של כתיבת קופי

בעולם הקופירייטינג יש כלל זהב: "דע את הקהל שלך". זה נשמע כמו ציווי שמגיע ישר מכתבי הקודש, אבל זה לגמרי רלוונטי בעידן המודרני שבו אנחנו מופצצים בפרסומים. כשאתם יודעים לענות על השאלה "למי אני כותב", יהיה הרבה יותר קל לנסח כותרת שתמשוך את תשומת הלב ותעורר עניין.

אז איך תכירו את הקהל שלכם?

אז זה לא מסובך כמו פענוח הירוגליפים, אבל זה כן דורש קצת מחקר.

מתחילים בדמוגרפיה של הקהל: הגיל, המגדר, מקום מגורים, תחומי העניין וההעדפות, הכנסה פנויה, יכולת טכנולוגית ועוד. 

השלב הבא הוא לצלול אל תוך הנפש של הקהל, ועדיף של אדם אחד ספציפי מהקהל, לו תיתנו שם ופנים.

  • מה נקודות הכאב שלו (או שלה)?
  • מה משאיר אותו ער בלילה?
  • מה השאיפות והמטרות שלו?

כשאתם מבינים את המניעים של הקהל ומבינים מה הרגשות שהם מרגישים,

תוכלו ליצור כותרות שידברו ישר ללב ולמוח שלהם.

חשוב לזכור:

הקהל שלכם הוא לא אספסוף חסר פנים. מדובר באנשים אמיתיים, מיוחדים, עם הדפקות והמוזרויות האישיות שלהם. אל תפחדו להכניס קצת אישיות לכותרות שלכם: תראו להם שאתם מבינים את חוש ההומור שלהם, הפחדים שלהם או החלומות שלהם.

איך לכתוב כותרת טובה? התרכזו באדם אחד מקהל היעד שלכם
איך לכתוב כותרת טובה? התרכזו באדם אחד מקהל היעד שלכם

2. עוצמה בכף ידך: מילות כוח

מילות כוח (Power Words) הן מעין אבני החן קטנות שיכולות להוסיף טעם לכותרות שלכם ולגרום להן לבלוט. 

מילות הכוח מעוררות רגשות, יוצרות סקרנות וגורמות לקול קטן להופיע בראשו של הקורא: "היי, כדאי שתקרא את זה".

 

לדוגמה:

 

כותרת בלי מילת כוח: "אסטרטגיות שיווק לבעלי עסקים קטנים"

כותרת עם מילת כוח אחת: "אסטרטגיות שיווק אפקטיביות לעסקים קטנים"

 

כותרת עם מילת כוח אחת: "שואב האבק החדש והמתקדם הגיע לארץ!"

כותרת עם כמה מילות כוח: "הכי נקי שראית בחיים שלך: שואב האבק החדש! [200 יחידות בלבד]"

 

  • חשוב להיות מאוזנים ולא להגזים. שימוש מוגזם במילות כוח יכול לגרום לכותרות שלכם להיראות קליקבייטיות מדי ולגרום לאכזבה.

 

  • היבט חשוב נוסף של שימוש במילות כוח הוא להבין את ההקשר בהן הם נאמרות. למילים שונות יש קונוטציות שונות, ואתם רוצים לבחור מילים המשקפות במדויק את הטון והמסר של הכותרת שלכם. לדוגמה, "מהפכני" היא מילה שמתאימה מאוד לפריצת דרך טכנולוגית, אבל יכולה להרתיע כשמדובר בבלוג מתכונים…

 

רשימה חלקית של מילות כוח בעברית

חינם

קל

סוד

חדש

רווח

אפקטיבי

הזדמנות

יתרון

קטלני

מוכח

ללא מאמץ

בלעדי

 

(רוצים עוד? מוזמנים לשלוח לי מייל: [email protected])

 

3. Less Is More

"הייתי כותב מכתב קצר יותר, אבל לא היה לי מספיק זמן" הוא ציטוט גאוני. הרעיון של Less Is More (פחות זה יותר) תקף גם כשמדובר בניסוח כותרות.

למה? כי:

1.

מסר תמציתי מושך תשומת לב: בעולם המהיר של היום, לכולנו יש טווח קשב קצר. ולכן, הכותרת שלכם צריכה "להשפיע" במהירות. כשאתם כותבים כותרת קצרה, אתם יכולים למשוך תשומת לב ולעורר סקרנות תוך שנייה. משפטים ארוכים לספסל המחליפים, ביטויים חודרי שיריון (תודה לעידן וולר) אל ההרכב הפותח. 

2.

הופך את המסר שלכם לפחות שכיח: היופי בכותרת קצרה נמצא ביכולת שלה לגרום למסר שלכם "להידבק" במוחם של הקוראים. כשהכותרת שלכם תמציתית וקצרה, קל יותר לזכור ולהיזכר בה וגם לשתף אותה עם אחרים.

תחשבו על סלוגנים אייקונים כמו "Just Do It" של נייקי או "Think Different" של אפל. המשפטים הקצרים האלה כבר מולחמים בתרבות שלנו בגלל שהם משקפים את המהות של המותג בפאקינג 2 מילים.

3.

משאיר מקום לדמיון: כותרת קצרה מאפשרת (לפעמים) לדמיון של הקורא להיכנס לפעולה.

כשאתם לא חושפים הכל, זה יכול ליצור תחושה של סקרנות וחוסר רצון לפספס (FOMO). זו יכולה להיות טקטיקה אפקטיבית במיוחד אם אתם מקדמים מוצר או שירות, בגלל שהיא מעודדת את הקוראים להמשיך איתכם כדי לחשוף את הסיפור המלא.

לדוגמה:

כותרת שמתחילה בציטוט: "אתה בחיים לא תצליח לעשות את זה לבד" משאירה מקום לקורא לדמיין: על מה אני מדבר? מי אמר לי את זה ולמה הוא חושב שלא אצליח? מעניין!

כותרת תמציתית: "פייסבוק מודיעה על 3 שינויים חשובים". מה השינויים? אני רוצה לדעת!

כותרת עם שאלה לקורא: "מה היית מעדיף?". בין מה למה? אני חייב לדעת!

חשוב לא להיות קצרים מדי ולא להשתמש באובר קליקבייט. תשתמשו בשכל הישר ואל תעשו מה שלא הייתם רוצים שיעשו לכם.

 

אושר זלמן
נכתב על ידי אושר זלמן — קופירייטר לדיגיטל

4. פלוט טוויסט: איך הומור יכול לשפר את הכותרות שלכם

הומור הוא כלי רב עוצמה בכתיבת קופי, וכשמשתמשים בו בחכמה, הוא מוסיף מימד מיוחד ויוצא דופן, שזה תמיד טוב אם אתם מנסים למשוך תשומת לב.

 

  • 1. כולנו אוהבים לצחוק:
    לכותרות הומוריסטיות יש את היכולת למשוך תשומת לב וגם לעורר חיבה כלפיכם. משחק מילים חכם, משפט שנון או טוויסט מצחיק בעלילה יכולים לבלוט באוקיינוס של כותרות משעממות. אנשים נמשכים באופן טבעי להומור, ואם הכותרת שלכם תגרום להם לצחוק או לחייך, סביר יותר שהם ילחצו על הכותרת שלכם או ימשיכו לקרוא.
  • 2. ויראלי:
    לדברים מצחיקים יש נטייה להיתקע במוח. כשהכותרת שלכם מצחיקה מישהו או לפחות מעלה חיוך, הסיכוי שהוא ישתף אותה עם מישהו אחר גדול בכמה מונים. תכפילו את זה באלפי אנשים וזה יכול להוביל לחשיפה ויראלית למותג ולמעורבות אורגנית.
  • 3. בניית קשר:
    הומור יכול ליצור חיבור מיידי בינכם ובין הקהל. כשאתם מצחיקים מישהו, אתם יוצרים קשר חיובי עם המותג או התוכן שלכם. זה עוזר לבנות אמון, אהדה, ובסופו של דבר, מוכנות לבצע רכישה. אנשים יעדיפו לקנות ממותג שגורם להם להרגיש טוב ולצחוק, יותר מאשר מותג שלא עושה את זה.

 

חשוב להשתמש בהומור בחוכמה.

לא כל הבדיחות מתאימות, בין אם ברמת הקהל, הנושא או התזמון. חשוב להבין טוב מאוד את קהל היעד שלכם ואת חוש ההומור שלו. שימו לב לרגישויות ואל תלכו על בדיחות פוגעניות או מוגזמות מדי. בדיחה טובה ורלוונטית יכולה לעשות קסמים, אבל בדיחה גרועה יכולה להביא בעיות ברמה קולוסאלית.

 

מקווה שעכשיו אתם מרגישים קצת יותר בנוח לכתוב כותרות, ואתם תמיד מוזמנים לשלוח לי מייל עם השאלות שלכם: [email protected]

 

תנו בראש,

אושר זלמן

מה היה לנו עד עכשיו?