כבר בתחילת תקופת הקורונה לפני 4 שנים התעוררה מודעות גבוהה לאתרי אינטרנט כנכס דיגיטלי, נכס שעובד עבורך 24\7 ויכול להכניס עבורך הכנסה יפה מאוד. במידה ומשקיעים בו ועושי לו קידום אורגני יפה או ממומן, ניתן להכניס. מאמר זה יסקור ויפשט מספר דרכים להכניס כסף מאתר אינטרנט.
כיצד להביא טראפיק לאתר אינטרנט?
הדבר החשוב ביותר הוא להביא טראפיק איכותי אל אתר האינטרנט, רצוי לבחור נישה ולהתמקד בה עם קהל יעד ספציפי ולאחר מכן לעשות לה מוניטיזציה – הפיכת הטראפיק לכסף.
אחת הדרכים הטובות ביותר לעשות זאת היא קידום אורגני בגוגל – SEO. משמעות הדבר היא אינה לקבל הכנסות האופן מיידי (את זה עושים בבמומן), אלא לקדם את האתר בביטויים מרכזיים וגם לונטייל (זנב אורך) בתוצאות האורגניות של גוגל, וברגע שמגיעים לשם – גם אלף קליקים לא יעלו לכם אפילו שקל אחד. מה גם שמדובר בקהל יעד ספציפי ונישתי שכבר חיפש את המידע שאליו כיוונתם – משמע מדובר בקהל יעד פוטנציאלי.
דרך נוספת להביא טראפיק אורגני לאתר הוא קידום אורגני ברשתות חברתיות, בדרך כלל זה בא לידי ביטוי בהקמת עמוד עבור האתר והעלאת תכנים אליו.
אפיק נוסף הוא מציאת קבוצות נישה ופרסום לינקים בהם של מידע רלוונטי המפנה לקריאת התוכן באתר – וככל שהתוכן יותר איכותי – כך הקהל יותר איכותי.
כיצד עושים כסף מאתר אינטרנט?
ישנם מספר דרכים להמיר את הטראפיק לכסף מאתרי אינטרנט.
- חנות אלקטרונית – ניתן להקים חנות אלקטרונית לצד האינפורמציה שבאתר ולהציע לגולשים לרכוש מוצרים, לא חייבים להחזיק היום מלאי או מחסן, ישנם אתרים שעובדים בשיטת דרופשיפינג, מה שאומר שאתם רק המתווכים, ברגע ההזמנה כל שרשרת האספקה עוברת לספק ואתם מקבלים אחוזים מהמכירה.
- מכירת לידים – במידה ומדובר בקהל יעד נישתי, יהיו לא מעט עסקים שישמחו אם תעבירו אליהם פניות רלוונטיות לשירותי העסק ולשלם לכם על כך עמלה.
- תוכניות שותפים – תוכלו להציע מגוון רחב של שירותים עבור קהל היעד שלכם ולקבל על כך עמלה על כל הרשמה או מכירת שירות או מנוי. ישנם שירותים כמו אחסון אתרים למשל שמשלמים כל חודש בחודשו.
- פרסמות – וכמובן השיטה הלקאסית, מכירת פרסומות באתר, אפשר למכור שירותי פרסום ישירות לעסקים בנישה שלכם או לחליפין להכניס רשת פרסומות כמו גוגל אדסנס, שעושה לכם אתר החיים קלים, אתם רק צריכים לשתול קוד באתר ומשם מוצגות לכם פרסומות באתר ואתם מקבלים כסף על כל הקלקה.
איך מתחילים את התהליך של בניית אתרים שהם נכסים דיגיטליים
בניית אתרים הוא תחום מאוד תחרותי כיום, ככל שהחברה או הפרילאנסר מקצועיים יותר, כך איכות האתר שלכם עולה וכך גם הסיכוי שיעלה בתוצאות החיפוש של גוגל וגם ירשים את הגולשים המבקרים בו מבחינה עיצובית. חברת בניית אתרים מקצועית נמדדת על פי כמה גורמים, כך תאתרו חברה טובה שתבנה לכם אתר מקצועי שיוכל לשרת אתכם לטווח ארוך:
- בקשו לראות תיק עבודות – א"ב זה לראות תיק עבודות ולראות עבודות שהחברה כבר עשתה ולהתרשם מהם. אם זה אפשרי בקשו גם לראות נתוני אנליטיקס של אתרים אלו או דוחות מיקומים. לא כולם יתנו, אבל שווה לנסות.
- בקשו המלצות מחברים – אם יש לכם חברים שכבר קפצו למים בתחום, אין חכם מבעל נסיון – בקשו מהם המלצות על חברות טובות שעושות עבודה טובה בתחום.
- בקרו באתרים שאהבתם וראו מי בנה אותם – בדכך כלל באתרים יפים ישנה כתובית של קרדיט בפוטר של האתר (בתחתית האתר), אם אהבתם את הנראות וחוויית המשתמש של אתר מסויים שאתם מבקרים בו – תגללו עד לתחתית באתר וראו איזה חברה בנתה אותו, משם תוכלו להקליק על הלינק לאתר החברה ולפנות אליה לקבלת הצעת מחיר. בהצלחה לכולם עם הנכס הדיגיטלי החדש שלכם ☺